Hatékony módszerek a dohányzásról való leszokásról

Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak - EgészségKalauz

Szerző: OnlinePszichologus.

CigiDoki - Első lépés a dohányzásról való leszokás útján

Minden év november harmadik csütörtökén dohányzásmentes napot tartunk. Ennek apropóján jelen cikkünkben arról fogunk szólni, mi a leghatékonyabb módja a dohányzásról való tartós leszokásnak. Előző blogbejegyzésünkben arról írtunk, hogy miért nehéz leszokni a cigarettáról.

2. Ünnepelje meg a leszokást!

Mivel a dohányzás krónikus függőségi betegséga többi függőséghez hasonlóan jellemző rá a visszaesés. Ezen kívül még a dohányzás abbahagyását követően évekig, vagy akár évtizedekig tarthat a sóvárgás a dohány után. A leszokás akaraterő kérdése?

  • Leszokni a dohányzásról hogyan nem lehet jobb
  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • Dohányzás és epekő betegség
  • Jóga testtartás a dohányzásról való leszokáshoz
  • Dohányzás - A leszokás módszerei

Sokan mondják, hogy a leszokáshoz csak erős akarat és elhatározás szükséges. Fontos tudni azonban, hogy a helyzet a legtöbbször nem ilyen egyszerű.

A leszokás akaraterő kérdése?

Hiába határozzuk el, hogy megtanulunk egy idegen nyelvet, ettől még nem leszünk automatikusan a tudás birtokában. Hasonlóan van ez a cigaretta elhagyásával kapcsolatban is. A testi-lelki függőség miatt az elhatározás sokszor kevés. Ráadásul a viselkedéses függőség fogalma azt jelenti, hogy megszokássá válik számunkra a rágyújtás. Bizonyos szituációkban automatikusan tesszük meg, melynek valamilyen funkciója van életünkben.

Sokan például stresszes helyzetekben vagy ezek után dohányoznak. Ebben az esetben feltétlenül szükséges a dohányzás tartós elhagyásához újabb stresszkezelő stratégiák kifejlesztése. Hatékony módszerek a dohányzásról való leszokásról viselkedésváltozás szakaszai 1.

A viselkedésváltozás szakaszai

Váratlan, ismeretlen, nehéz helyzetekben a visszaesés megtörténhet. Bármelyik szakasznál is tart, van segítség.

hogyan lehet dohányozni a dohányzásról való leszokáshoz tanácsok a dohányzásról való leszokás elősegítéséhez

A dohányzás leszokás támogatással foglalkozó szakemberektől minden szakaszban személyre szabott támogatást kaphat. Az orvosi tanácsadás, az önsegítő anyagok, az intenzív egyéni és csoportos tanácsadás és a proaktív telefonos tanácsadás is bizonyítottan hatékony nyúl módszer a dohányzásról való leszokáshoz a leszokás támogatásában.

Miért hatékony segítség a csoportos forma a leszokásban? A nikotinfüggőséget nemcsak a nikotin, hanem sok szokás is fenntartja.

1. Keressen indokokat!

A leszokáshoz a viselkedés, illetve a szokások megváltoztatása is szükséges. Amennyiben a dohányos személynek erős a motivációja a leszokásra, határozott döntést hozott a leszokás mellett, ezeknek a szokásoknak a megváltoztatásában, segíthet a csoport.

A leszokáshoz sok mindent máshogy kell csinálni. A résztvevő döntése és felelőssége, hogy változtat-e. Ha rendszeresen eljön a csoportra és aktívan részt vesz benne, sok segítséget és támogatást kap a csoportvezetőtől és a többi sorstárstól.

A dohányzásról való leszokás gyógyszermentesen - Online pszichológus

A leszokás folyamat, és ebben a csoportban mindenki ugyanazon a folyamaton megy végig. A csoportmunka a tagok aktív részvételére épít.

  1. SZÍVDERÍTŐ A tudomány állása szerint így lehet leszokni a cigiről
  2. Ezek a dohányzásról való leszokás legjobb módjai a tudomány szerint
  3. Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak - EgészségKalauz
  4. Ezek a dohányzásról való leszokás legjobb módjai a tudomány szerint Origo

A csoport mérete, időtartama és az alkalmak száma a csoportvezetőtől függ. Kolléganőmmel szerzett tapasztalataink szerint fővel, 60 percben, 6 alkalommal tartjuk leghatékonyabbnak.

  • Dohányzási csatorna kezelése
  • Az Egyesült Államokban körülbelül 42 millió ember dohányzik, és csaknem a 70 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy le akar szokni - derül ki a felmérésekből.
  • A dohányzásról való leszokás szindrómájának kezelése
  • Torokfájás a dohányzás kezelésétől
  • Hatékony módszerek a dohányzásról való leszokásról - matrac-uzlet.hu

A csoporton végzett aktív munka mellett a csoporttagok fontos feladatokat kapnak a csoportok közti időszakokra is, ún. Ilyenkor kitűzésre kerülnek különböző célok, melyek segítenek a leszokásban. Találkozásaink alkalmával mindig megbeszéljük az előrehaladást, és minden alkalommal vannak újabb témák és gyakorlatok is.

Leszokás segítség nélkül

Minden tagnak van ideje és alkalma részt venni a közös munkában. Alapszabály, hogy ami a csoporton elhangzik, az csoporttitok, vagyis a csoporton belül marad, azt senki nem adja tovább másnak. Van, aki könnyen halad előre, más kevésbé, és a visszaesések a folyamat során természetesek. A csoportban megtanulható, hogyan lehet sikeresebben megküzdeni a nehézségekkel.

hogyan ne hagyja abba a dohányzást terhes a dohányzásról hogyan kell leszokni a dohányzásról

Amennyiben szeretne leszokni a dohányzásról, jelezze a területileg illetékes tüdőgondozóban vagy hívja a es ingyenesen hívható zöld számot, ahol szakemberek segítik a leszokásban. Felhasznált irodalom: Kovács Gábor szerk. Dohányzás és leszokás.

a legjobb tipp a dohányzásról való leszokáshoz nyelv fájdalma a dohányzás miatt

Medicina könyvkiadó Zrt. Urbán Róbert PhD Sorvezető leszokás támogató csoportok hatékony módszerek a dohányzásról való leszokásról. Kíváncsi további érdekességekre?

EXTRA AJÁNLÓ

Iratkozzon fel hírlevelünkre! Név Leave this field empty if you're human: Ha kérdése vagy javaslata van szolgáltatásunkkal kapcsolatban, kérjük lépjen kapcsolatba velünk!

Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves. Kijelentem, hogy 14 és 18 év közötti vagyok, de a törvényes képviselőm hozzájárulásával használom ezt az oldalt.

Lehet, hogy érdekel