A dohányzásról való kilépés tünetei

A dohányzásról való kilépés tünetei

A dohányzásról való kilépés tünetei, Mi történik azután, hogy leteszed a cigit? | Peak Man

Dohányzásról leszokás Nincsenek megjegyzések Sokféleképpen le lehet szokni a dohányzásról. A dohányzásról leszokás választásának gazdagsága mindenképp előnyös lehet annak, aki le szeretne szokni. Azonban mégsem olyan könnyű leszokni. Miért van ez? A dohányzásról leszokást több körülmény is nehezíti A a dohányzásról való kilépés tünetei nehézséget talán a nikotin megvonási tünetek jelentkezése okozza.

A leszokás folyamata

A korábban megszokott nikotin után ugyanis a szervezet hiányolja nikotint, és ez jellegzetes megvonási tünetekben nyilvánul meg. Nyugtalan, türelmetlen lesz a leszokni akaró dohányos. Romlik a koncentráló képessége. Fejfájás, alvászavar is jelentkezhet.

A dohányzás pszichológiája

Valamint székrekedés és egyéb gyomor és bélrendszeri panaszok is tapasztalhatók. Amint kiürül a szervezetből a nikotin, megszűnnek az elvonási tünetek.

Ez az időszak a leszokni akaró dohányos egyéni sajátosságaitól függően néhány naptól néhány hétig is terjedhet. Ahogy a dohányzásról való kilépés tünetei az idő egyre inkább csökkennek ezek a tünetek. Az is lehet azonban, hogy váltakozó erősséggel jelentkeznek, és kedvezőbb időszakot fokozódó nikotinéhség követ. Ez azonban amilyen hirtelen jött, olyan hirtelen el is múlhat.

Ezt az időszakot nem könnyű kibírni anélkül, hogy mégis ne gyújtson rá újra. Ha viszont sikerül ezen az időszakon túljutni anélkül, hogy rágyújtana, akkor már sokkal jobb az esélye a tényleges leszokásnak.

a dohányzásról való kilépés tünetei

Mit tehet azért, hogy könnyebb legyen a dohányzásról való kilépés tünetei leszokás? Határozza el, hogy le szeretne szokni, és készüljön fel tudatosan a dohányzásról való leszokásra.

Hogyan szokjon le a dohányzásról?

Változások a szervezetben a dohányzásról való leszokás után

Tisztázza magában, hogy miért szeretné letenni a cigit. Ha pontosan tudja, hogy miért akarja abbahagyni a dohányzást, akkor ez a célja is segíteni fogja majd azokban a pillanatokban, amikor jelentkeznek a nikotinelvonási tünetek, és talán határozott célja nélkül könnyebben meginogna. Gondoljon arra is, hogy megtakarítja az eddig cigarettára elköltött pénzt.

Az is jó érzés lesz, hogy saját egészsége mellett a környezetében élőknek sem kell ezután majd szenvedniük cigarettája füstjétől.

Mi segíti a kilépést a dohányzásról

További előnyei is lesznek a dohányzásról való leszokásának. Nem lesz a cigarettától állandóan büdös a szája és a ruhája sem. A lakás sem lesz állandóan telefüstölve a cigivel. Sokkal jobban fogja majd érezni az ételek ízét is, és köhögni is sokkal kevesebbet kell majd.

Azért is érdemes lehet letenni a cigit, hogy könnyebben fel tudjon menni a lépcsőn. Döntse el, hogy mikortól fogja kezdeni a leszokást.

a dohányzásról való kilépés tünetei

Hagyjon időt magának. A legnagyobb esélye akkor lesz a leszokásnak, ha egy olyan nyugodt időszakot választ leszokása kezdetének, amikor kevés stressz éri. Nagyon jó lehet például a szabadsága alatt elkezdeni a leszokást. Azért, mert ekkor nem kell rohannia, és nem is találkozik azokkal az emberekkel, akik dohányoznak a környezetében, és dohányosként ismerik Önt is. Az is segít azonban, ha a leszokás első napjaiban sok mindennel lefoglalja magát, és nem ér rá azon gondolkodni, hogy most akkor mégis milyen jó lenne rágyújtani egy cigarettára.

Tagsági információk

Sokat segít az is, ha eltereli a gondolatait a cigiről. Ehhez pedig sokaknak a sűrű program lehet az egyik legjobb módszer. Minden dohányzásra utaló dolgot — hamutálat, öngyújtót — tüntessen el a környezetéből, és még azzal is segítse a sikeres leszokást, hogy kitakarítja az autóját, lakását, kimossa a ruháit.

Azért, hogy még a szagát se érezze a cigarettának. Még nagyobb esélye lesz a leszokásnak, ha talál valakit az ismeretségi köréből, akivel együtt szokhat le a cigiről.

A leszokás során tűzzön ki magának rövid időszakokat, amelyek alatt, ha nem gyújt rá, akkor megjutalmazza magát valami olyan dologgal, ami kedves Önnek, amit szeret. Például, ha szabadsága ideje alatt kezdi a leszokást, akkor elmegy egy kiadós túrúra, egy kirándulásra, ha egyébként szeret túrázni.

Az is segítheti a leszokását, ha a cigarettára gyújtás helyett valamilyen más elfoglaltságot talál magának.

A dohányzásról való kilépés tünetei. Női Egészség Éve 2020

Lehet ez például a futás, biciklizés vagy a túrázás akkor, ha szeret mozogni. Ha azonban nem szeret egyedül mozogni, hanem inkább valamilyen csoportos elfoglaltságra vágyik, akkor elkezdhet járni egy edzőterembe is a környéken. Vagy beiratkozhat táncórára vagy akár jógaórára is, ha szeret táncolni vagy jógázni.

Legfontosabb az, hogy olyan valamit válasszon, amit szívesen csinál, mert ezt nem fogja hamarabb megunni, mint ahogy leszokna a cigiről.

Egyedül tényleg embert próbáló dolog lehet sokaknak leszokni.

A dohányzásról leszokást több körülmény is nehezíti

Ezért, ha Ön is úgy érzi, hogy nem lesz elég kitartása a leszokáshoz, akkor több lehetősége is van. Az egyik legjobb megoldás, ha az ismerősei közül választ valakit maga mellé, akivel együtt fognak leszokni. Ekkor ugyanabban a cipőben fognak járni, és ugyanazok a gondjaik, problémáik lesznek a leszokás első heteiben, és egymást megértve tudják majd segíteni a másikat is.

Ha viszont nincs az ismerősei között olyan, aki szívesen leszokna Önnel együtt, akkor pedig támogató segítséget is kérhet.

a dohányzásról való kilépés tünetei

Egy támogató szakember, például egy tapasztalt természetgyógyász vagy pszichológus segítsége is sokat segíthet.

A szakember már sok embernek segített leszokni, és van tapasztalata az egyedi esetek, egyedi nehézségek kezelésében is. Nikotinpótló kezelések is segíthetnek a nikotin megvonásos tünetek könnyebb elviselésében.

Például a nikotinpótló tapaszok vagy rágógumik is segíthetnek az elvonási tünetek hatásának mérséklésében. Ezeknek a használatával nem hirtelen csökken le a szervezetbe bejuttatott nikotin mennyisége a leszokás pillanatától, hanem folyamatosan csökkentve a bejuttatott nikotin mennyiségét hónap alatt ürül ki a nikotin a szervezetből.

Amikor kilép a dohányzásról. Ennek okai

Ha azért szokott rá a cigire, hogy levezesse a feszültségét, akkor az is segíthet a leszokásban, ha megtanul stresszkezelő technikát. Ezeknek az ismeretében ugyanis már nem kell ösztönösen a cigi után nyúlnia, ha úgy érzi, hogy nehéz helyzetben van.

A stresszes helyzetet egy cigire való rágyújtás helyett valamelyik stresszkezelő technikával is eredményesen kezelheti. Azért érdemes megtanulni egy technikánál többet, hogy tudjon választani több lehetőség között, és hosszabb távon majd azt a dohányzásról való kilépés tünetei, amelyik a leginkább hatásos lesz majd Önnél.

Lehet, hogy érdekel