Hogy egy személy leszokott a dohányzásról 2021-ban, Füstmentes jövő (II): A dohányfüstbe ment terv | PHARMINDEX Online

Hogyan ne legyen még nagyobb teher a leszokás? - Szentendrei Járás Egészségfejlesztési Iroda

A dohányzás növeli a három leggyakoribb halálokot: a szív- és érrendszeri betegségeket, a rosszindulatú daganatos megbetegedéseket és a krónikus obstruktív légúti betegségeket.

abbahagyja a terhes tapaszok dohányzását

Ennek egyik oka, hogy a cigarettafüstben több mint különböző kémiai anyag található, ami nem csak a dohányzók, hanem azok környezetében élők egészségét is károsítja. A függőség miatt a leszokás nem mindig könnyű, de többfajta támogatás is segítséget nyújthat.

Mire érdemes odafigyelni?

Mi van a cigarettafüstben? A dohányfüstben találhatunk például WC tisztítókban használt ammóniát, patkányirtókban lévő arzént, rovarölő szerként használt nikotint, elemgyártásban használt kadmiumot, az aszfalthoz hasonló kátrányt és a tökéletlen égéskor keletkező szén-monoxidot. Annyi különféle vegyület van a cigarettafüstben, mintha egy bevásárlóközpont háztartási Allen Carr módja a dohányzás abbahagyására pl.

hogyan javasolják az orvosok a dohányzásról való leszokást

Domestos, Flóraszept stb. A több ezer vegyület magából a dohánynövényből és annak termesztésekor, a feldolgozáskor, a cigaretta gyártásakor használt vegyszerekből, valamint a cigaretta égési termékeiből származik.

A füst és az abban lévő káros vegyületek kedvezőtlenül befolyásolják testünk sejtjeinek működését és betegségeket okoznak. Milyen betegségek alakulhatnak ki?

Lábléc menü

A dohányzás hatására jelentősen fokozódik a szív- és érrendszeri megbetegedések pl. A nemdohányzókhoz képest a napi húsz szál cigarettát elszívók körében ször gyakoribb a tüdőrák és szer gyakoribb a COPD. A dohányzás nem csak a betegségek kialakulását, hanem az azok okozta halálozás esélyét is növeli. Hazánkban minden ötödik ember dohányzással összefüggő betegségben veszíti el életét. A tüdőrákban elhunytak 90 százaléka dohányzott.

A passzív dohányzás is káros? A cigarettafüst nem csak az aktív dohányzókat, hanem azok környezetében lévőket is károsítja.

súlya nő ha leszokik a dohányzásról

A passzív dohányosok a környezeti dohányfüstöt lélegzik be. Ebben a füstben is rendkívül nagy az egészségkárosító mérgező anyagok és rákkeltők mennyisége. Egyes megfigyelések alapján a dohányzással összefüggésben elhunytak közül minden negyedik személy passzív dohányzó volt, aki élete során nem dohányzott. Miért érdemes abbahagyni a dohányzást?

Kapcsolódó bejegyzés

Mindenkinek magában érdemes megválaszolnia ezt a kérdést, hogy személyes értékei, céljai és motivációja felszínre kerülhessen vagy megerősödjön. Általánosságban megállapítható azonban, hogy a leszokást követően egyértelműen javulni fog az egészségünk. A dohányzás abbahagyása után már órákon-napokon belül rendeződik a vérnyomás és a pulzusszám, javul a végtagok keringése, csökken a szívinfarktus kockázata, tisztul a tüdő, javul az ízlés és szaglás, nő a szervezet hogy egy személy leszokott a dohányzásról 2021-ban.

Egy év elteltével a szívinfarktus kockázata feleződik, majd öt év elteltével megközelíti a nemdohányzók kockázatát. A tüdőrák esetében a feleződés ideje öt-tíz év, és tíz-tizenöt év alatt közelíti meg a soha nem dohányzók kockázatát. Mindezek mellett még hosszasan lehetne sorolni azokat az egészségügyi, gazdasági és társas kapcsolati pozitív hatásokat, amik a leszokásnak köszönhetők.

Visszatérve a füstre

Mire van szükség a leszokáshoz? A cél, hogy megszabaduljunk függőségünktől és káros szokásunktól. Ehhez megfelelő tudásra, motivációra és támogató környezetre van szükségünk.

  1. Füstmentes jövő (II): A dohányfüstbe ment terv | PHARMINDEX Online
  2. Megjelenés:
  3. Diószegi Judit, pszichiáter A dohányosok - akár hiszik, akár nem - nikotinfüggőségben szenvednek.
  4. 11 kilépési nap

Hiteles forrásokból olvassunk minél többet a dohányzásleszokásról, gyógyszeres és nem gyógyszeres támogatási lehetőségekről, a leszokás útján felmerülő nehézségekről és azok leküzdésének módszereiről.

Erősítsük motivációnkat és elhatározásunkat a dohányzás abbahagyásával kapcsolatban.

Navigációs menü

Tegyük fel magunkban például a következő kérdéseket: Mi nem jó a dohányzásban? A dohányzás milyen káros hatását veszem észre magamon?

  • Dohányzó köhögés kezelése
  • Ezalatt az idő alatt 6 milliárdról 7,7 milliárdra nőtt a Föld lakóinak száma, tehát a dohányosok aránya 18 százalékról 14 százalékra csökkent.

Mit nyerek a leszokással? Miért és kiért szeretnék leszokni? Ismerjük meg dohányzási szokásainkat, ezért vezessünk dohányzási naplót.

hogyan lehet leszokni az ivásról és az evésről

Tanuljunk stressz csökkentő technikákat, gyűjtsük össze testi és lelki egészségünket szolgáló örömforrásainkat, mozogjunk naponta legalább 30 percet. Keressünk olyan személyeket, akik támogatnak a leszokásban.

Kiemelt oldalak

Környezetünket készítsük fel a leszokásra pl. Kitől kérhetek tanácsot a leszokással kapcsolatban?

körülbelül 25 képkocka áttekintése a dohányzásról való leszokáshoz

Tanácsot kaphatunk például a Mórahalmi Egészségfejlesztési Iroda munkatársaitól, háziorvosunktól, a területi tüdőgondozó tüdőgyógyász szakorvosától, pszichológustól, már sikeresen leszokott ismerősünktől is.

Lehet, hogy érdekel